Roliga situationer med hund

Hej på er! 

Jag skulle vilja börja detta inlägg med att dela med mig av en händelse med Akita förra veckan. Vi är på promenad och telefonen ringer samtidigt som vi var mitt uppe i bus och lek som håller på att övergå till väldigt hög energi så jag behöver stoppa, Akita ser att jag blir okontaktbar och ser det som ett perfekt tillfälle att fortsätta hoppa runt och äta kobajs. Säger med skarp röst till henne att nu räcker det. Vad händer? Jo, hon slickar mig massor av förlåt (i ansiktet...) med fullt av koskit i munnen, samtidigt som kunden lite otåligt och undrande utbrister: "jag sitter redan ner!"
Som jag skrattade efteråt även om man inte kände sig så fräsch. 


Detta är bara en liten detalj av allt som händer, när vi leker blir det ibland vilt, häromdagen råkade Akita spräcka min läpp (alla gånger får jag givetvis skylla mig själv för jag deltog ju i leken), en annan gång fick jag en stor ljusstake på min fot som gjorde något så fruktansvärt ont, så ont att jag visste att jag inte ville se hur det såg ut. Så känslig kan man definitivt inte vara. Älskar vårt liv och tänkte jag bjuder på lite humor som uppstår ibland.

Vi är för övrigt som ni vet ute väldigt mycket, här nedan var vi i måndags (annan dag påsk) och besökte Furuboda, en av alla fina stränder och naturområden här omkring. I sommar ska vi som vanligt ner mot Österlen och gå i både skog och vid hav. Så rofyllt.





Kommentarer

Populära inlägg