Tina och ponnyn Billbo återförenades efter 15 år: "Jag bara grät"

Nu ska jag dela en fantastisk saga med er! Här kommer ett utdrag från ett inlägg jag skrev förra året. Älskade Billbo gick över till djurhimlen för ett litet tag sedan. 


Nedan kommer inlägget som jag skrev på min Facebook i april 2019 efter jag spenderat en dag hos Tina, min "syster". 

Bilbo är idag 31 år gammal. Tina hade honom när hon var tonåring. Sedan sålde de honom men Tina lovar han två saker - jag ska en dag hämta tillbaka dig och då ska du få gå lös på en gård.

En dag, i vuxen ålder får Tina till sig att: "Nu är det dags, nu ska jag se vart Bilbo befinner sig idag".

Även om Bilbo hunnit bo på en hel del ställen så kommer det fram hos de nya ägarna att Tina trots alla dessa år som gått är den enda som stått som ägare på hans papper, så när hon en dag ringde upp förstod de precis vem hon var. Texten av henne var skriven i blyertspenna för många år sedan. Av någon anledning har inga nya ägare skrivit sig som ägare på Bilbo. Bilbo har under dessa år bland annat hunnit bo på ett antal ridskolor.

Jag minns inte sista stället han var på när Tina fann honom hos en familj och fick tillåtelse att hälsa på. Men när hon åker dit och mötet mellan dessa två sker faller alla i gråt. Bilbo blir helt tosig av glädje, han har ju väntat på henne i så många år och mötet mellan dem är magiskt. De nya ägarna gråter också av både glädje och chock och säger direkt: Han är din, vi ser det, han är menad att vara din. Ta honom.

Bör tilläggas att de nuvarande ägarna grät även av förvåning för de menade på att Bilbo när han såg Tina, blev en helt annan häst än hur de upplevt honom. Tydligen hade han åren hos dem varit mycket aggressiv mot andra människor. Sådan är han ju verkligen inte.

Sedan några år sedan tillbaka är de nu återförenade och Bilbo går helt lös på en gård i Skåne. Det är underbart att se hans livsglädje, och han följer Tina varje dag i stallet. Fantastisk känsla att se honom strosa omkring på gården som en hund med öppen port till sitt stall. Detta hade han ju alltid gjort med Tina tidigare. Idag följde han med in i vår skogspromenad helt av egen vilja och detta händer ofta. Han lämnar aldrig gården och ingen behöver ha uppsyn efter honom. Han sköter sig själv bara han får mat och vatten. Denna häst är magisk och bandet mellan dessa två är lika magiskt det.



Att ha sin själsfrände i ett djur, inte helt ovanligt. Älskar att ta del av kärleken mellan dessa två fina själar. 



Lokaltidningen hörde av sig när de läst mitt inlägg och här finns Tina och Billbos resa att läsa även där. Länk kommer här

Kommentarer

Populära inlägg