Labradoren Tösen

God morgon kompisar! 
Detta är min labradorvän Tösen. En helt underbar tik som jag fann kemi med snabbt. Hennes familj och flock består av en hel del andra vovvsingar så när familjen åkte bort fick jag förmånen att ta hand om finaste Tösen. Först var tanken att hon skulle heta Ninja, men jag tycker familjen gjorde rätt i att följa sin egen känsla om vad för namn som passar i slutänden. Det är lite som barn där kan jag tänka mig, man känner direkt när man får hem älsklingen att "aha, så ska du heta ju!".  

Detta var till en början en blyg liten dam, men som den fina ras hon är vet vi att labradorer är fyllda med energi och glädje, och jo minsann, successivt växte den energifyllda tjej fram som vi ser idag. Hon är så himla snäll den här tjejen alltså, med ett otroligt stort hjärta. Så tillgiven på alla sätt. 

Jag älskar att lära känna hundar, att följa och se varje individs unika personlighet och utveckling. Tösen har varit oerhört lätt att ha hand om sedan dag ett, labradorer är utmärkt som familjehund tycker jag. Det är såklart rottisar också, som jag har själv, men där får du vara beredd på att lägga ner dubbelt så mycket jobb för att få en bra hund och det är för mig värt det men jag vet inte om jag hade valt att skaffa familj samtidigt som jag uppfostrat en trotsig liten argbigga till rottis. ;) 

Det är något speciellt med Tösen, jag kan inte beskriva vårt band. Men att få passa en hund från det att hon är liten och sedan växer upp, det är något magiskt över det. Mitt hem var bara hennes när hon var här, såklart kändes det lite märkligt för henne när hon träffade Akita här hemma första gången. Jag såg Tösens blickar den dagen: "men hörru, måste hon vara här? Vem är det? Usch jobbigt, jag vill bara vara med dig". De vänjer sig, när vi gjorde lite övningar tillsammans och annat gick det bättre och bättre. 




Kommentarer

Populära inlägg