Hejdå Åhus

Hej på er!
Igår var jag och tittade på ett nytt boende. Jag hade i princip redan sagt ja, men fick kolla invändigt och fastnade direkt. Så nu är det bestämt, vi flyttar från min lilla lägenhet till en lite större bostad- wiho! Det nya är inte allt för stort, men tillräckligt med kvadratmeter för mig och någon/några hundar till som jag planerar och tänker för. :) Flocken kommer att utökas och då behövs definitivt mer space att röra oss på samt trädgård. Jag kommer inte berätta vart vi bor, enda delen om mig själv som jag tror jag vill hålla någorlunda privat ett tag till i alla fall, annars är jag ju som ni märkt öppen om det mesta, men känns skönt att ha detta ställe för bara mig och mina närmaste. Det är i Skåne och ännu närmare skogen som vi går till på max 3 minuter, inte allt för långt ifrån där jag bodde tidigare så min verksamhet kan fortsätta ett tag till på det sätt som det gör idag hoppas jag. 

På detta ställe är det lugnt och skönt, precis som jag och Akita vill ha det. Jag älskar människor men någon stadsmänniska är jag då inte. Jag vill välja när jag vill ha människor och saker som händer runt omkring mig, hemmet ska vara så tyst och lugnt som möjligt och naturskönt. Det enda jag vill höra är det naturliga från djur och natur och såklart några enstaka människor då och då. 

Vi flyttar 1 maj och jag längtar såååå mycket till att få släppa ut Akita i hennes egna lilla trädgård på morgonen samt inte behöva bo tillsammans med andra som man i lägenhet på ett sätt gör. Min dröm är dock att flytta ut på landet, detta är ett steg närmare den riktningen. Här finns massor av skog och hav, bara gångavstånd ner och jag älskar ju den friheten och rofyllda miljö och atmosfär som det ger en. 

Här nedan kommer lite bilder från Åhus, där jag bott nu i ett antal år, en jättemysig sommarby som har det mesta men känns skönt att komma lite utanför och känna av energin på ett annat ställe. 








Kommentarer

Populära inlägg