Jag är inget, men jag kan vara allt.

Jag älskar autentiska samtal. Satt uppe en stund igår och hade en fin och öppen dialog med Viktor Liljerås. Det är så fint med vänner som speglar och utmanar.
Vi landade i mycket. Men det som jag verkligen bar med mig in i denna nya dag var att det som ofta skrämmer oss mest är när vår egen bild av oss själva blir hotad. Egentligen undrar jag om vi verkligen bryr oss så mycket om vad andra tycker. När vi är trygga i alla våra sidor gör vi ju inte det, det slog mig att det nog mest handlar om vår egen bild av oss som därmed skapar nya känslor inför oss själva som vi kan få svårt att hantera. "Om man är en tillfrisknande så beter man sig såhär, om man är en andlig lärare såhär, om man är i vår ålder gör man såhär... bla bla bla". Tänk om inget av det här stämmer? Vi skapar så enormt mycket normer i samhället så det är inte klokt. Nej, jag är inget av det där om det begränsar mig. En gång till - jag är inget av det där men jag kan välja att vara allt. Hängde ni med på den?
Det handlar ju sällan om någon annan, men kan ibland vara lättare även där att lägga ansvaret utanför. "Det är på grund av andra och vad de ska tycka om mig som jag ej går ut med ditt eller datt". Vi är alla vilda, galna och grymt roliga inombords. Mer av det tack. 
Jag blottade en rädsla i att uppfattas som flummig och oseriös och Viktor en annan. Men grejen är att ju mer jag accepterar alla mina sidor och tillgångar desto mindre finns "de där andra". För jag vet innerst inne att jag inte behöver välja. När jag accepterar alla sidor i mig själv försvinner oron för den yttre. Helt galet skönt. Alltid min bild av mig själv och känslan till mitt "jag". Det har aldrig handlat om någon annan.
Och ibland är vi människor bra roliga. Spontanitet, sex och andlighet kan provocera mycket - ändå är de våra mest naturliga tillstånd att vara i. Ingen skam i kroppen, när vi accepterar kärleken inom oss får alla delar plats. För vad springer vi ifrån? Vad skrämmer oss allra mest? Vår egen inre kärna och unicitet?
Jag bara älskar att lägga mörka sidor i solen ❣️ Frihet deluxe 



✔️
'




Kommentarer

Populära inlägg