Allt räknas!

Maten du äter. Relationerna du ger dig in i. Uppdragen du tar på dig eller inte tar på dig. Jobbet du skapar eller är på. Hur mycket du rör dig eller tränar. Vad du tänker, om dig själv och allmänt. Hur du agerar När du väljer att reagera. Vad du accepterar och inte accepterar. Hur du väljer att skapa din fysiska miljö runt omkring dig.
Allt! Precis allt du gör, är och drar till dig, speglar din självkänsla. Den respekt och kärlek som du känner till dig själv. Det räcker för mig inte bara att träna mentalt för att leva som jag lär utan även hur jag tar hand om hela mig och min kropp.
Självkänsla för mig kommer inifrån. Helhetsperspektiv. Ny fräsch energi och näring, dagligen. Inifrån och ut. Aldrig tvärtom.
Någonstans tror jag de flesta strävar efter känslomässig harmoni på olika sätt i livet. Det där inre lugnet. Vägen dit ser olika ut för oss, ibland drar man till sig olika sjukdomar eller missbruk för att styra om och rätt. När vi läker behöver vi läka fysiskt och inte bara psykiskt. Det blir inte äkta för mig annars.
Jag blir inte stark i mig själv genom att fortsätta kämpa, bara träna tankar och sedan leva ett stressigt eller kämpigt liv för att hålla fast vid något jag i längden inte mår bra av. Jag känner mig stark inifrån och ut och trygg i mig själv när mina handlingar speglar mitt inre och det jag står för.


Kommentarer

Populära inlägg