Med en vältränad självkänsla kan vi avgöra för vems skull vi förändrar vår kropp.

Från den dagen jag blev intresserad av självkänsla och även tränade upp min egen, har jag funderat mycket på varför man "smyckar" sin kropp med löshår eller annat som inte är naturligt från just din kropp. I min bok skriver jag om balansen mellan inre och yttre skönhet. Kan det vara så enkelt att man för att kompensera ett svagare inre hänger på yttre attribut för att uppnå balans? Jag vill absolut inte lägga några värderingar i orsaken men vad är det man försöker bevisa?

Finns det något vackrare än en glad människa? Oavsett om man passar in i "reklammallen" just i år, för nästa år är det andra attribut som gäller. Hur glad kommer man vara åt sin sönderbrända hy när man bli äldre?

Om du varit alldeles ensam på jorden hade du då funderat på att förändra ditt utseende?

Jag vill verkligen inte få detta inlägg att verka som att jag ser ner på de som väljer att smycka sina kroppar. Jag önskar bara att ni verkligen gillar det, så att det inte är för att behaga någon annan.
                                                            

Genom en vältränad självkänsla kommer man att tycka om sig själv alldeles oavsett vilket utseende man har. Tänk så underbart att varje morgon möta spegelbilden av sig själv och vara nöjd. Kan dagarna börja bättre?

Fundera gärna på varför just du lägger pengar på något som förändrar ditt utseende. Vill du att andra ska tro du har längre hår? Är det värt pengarna? Hur mycket pengar lägger du i månaden på att andra ska se att du är brun? Spelar det verkligen så stor roll? 

Kommentarer

  1. Fin blogg! :D Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller fråga i frågestunden jag har?

    Kram! ♥

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg