Veckans budskap

Det räcker nu, säger de. Det räcker nu, med att hålla tillbaka sidor av dig själv. Du kanske är livrädd, men inser att du aldrig kommer komma tillbaka och kunna vara eller jobba på det gamla sättet igen. Acceptera och släpp fram den du i sanning är. Släpp taget om det som du inte är. Möt det som du tror du inte vill möta men som kroppen och din själ säger att du är redo för. Förändra, ta i det du behöver gå igenom för att komma till den sidan av dig själv, den världsdel du vill komma till, eller det där målet du drömmer om. Våga vara i ständig förändring, hittar du metoder går det alltid att hitta fler. Våga gå framåt, hela tiden. Sätt inte fast dig i mallar, titlar eller andra arbetssätt som du tror ska vara för evigt. Det är gamla sättet som aldrig förändrar sig, som säger åt dig att göra på ett visst sätt, inte stiga för mycket, inte vara för mycket, det där är bara nonsens.
Det pratas ibland om att vi får ont i kroppen till slut om vi inte lyssnar på våra innersta värderingar. Jag skulle vilja säga vår själs värderingar. Jag visste inte att jag hade dem, förrän de nu visat sig riktigt starkt. Har tänkt att det var ju konstigt att jag har ont i kroppen stundtals på märkliga ställen, jag tar ju verkligen hand om mig själv. Men själen är inte helt nöjd, för du vet när det finns mer av dig själv och livet att hämta.
Lyssna någon gång då! Säger dem.
För att inte bara vara i det mentala och tänka sig till sina innersta värderingar, behöver vi stora portioner av mod. Själens värderingar kan jag inte kontrollera, de kommer naturligt till dig när du följer hjärtats väg. Våga släppa kontrollen över huvudets inre kalas så kommer en helt annan värld visa sig för dig. Den sköter sig självt när du släpper taget om den du tror dig behöva vara.
Människor kanske ser dig som modig, men du vet när du på riktigt är det. Den gamla generationen är återhållsam, de säger att man inte ska vara för mycket, gärna tänka 100 gånger innan man publicerar något. Snacka om kontrollbehov. Den nya generationen är det inte, i alla fall inte meningen att vara. Såklart ska vi söka balans, men ska du nå frihet behöver du hänga med i generationernas skifte också och våga släppa taget om gamla strukturer. Hur kommunicerar vi idag? Vågar vi gå ut med vilka vi är mer? Många är väldigt ljusa som föds nu på 2000-talet. Jag förstår ert språk, allt har blivit så tydligt senaste tiden. Ni är äkta och vill hitta er plats. Förr var människor för instängda, nu finns istället risken att vi kanske är lite för mycket utanför oss själva genom sociala medier stundtals. Därför måste vi fortsätta arbeta med den egna energin och inre kärnan för att kunna finna vår unika plats och syfte till att vi är här. Jag älskar denna nya generation som tar för sig mer av livet. Ta aldrig ifrån dem deras ljus! Försök förstå! Vägled och stå trygg som förebild men ta inte ifrån dem deras spontana livsglädje. Förr satt alla hemma bakom sina rullgardiner och visste knappt om de ens skulle få mat på bordet, lite halvt bittra och deprimerade. Idag finns det ekonomisk trygghet vilket skapar andra ungdomar och människor, låt oss se till att vi hjälper varandra i detta också. Precis som vi alltid gjort.
Acceptera
Ge dig hän
Släpp taget om det gamla sättet
Gamla sättet att vara och jobba

De upprepar sig hela tiden så jag skriver det igen
Lyssna! 
Acceptera
Ge dig hän
Släpp taget om det gamla sättet
Gamla sättet att vara och jobba

De säger att du är redo 
Även om du känner dig rädd

Jag hör er
Jag hör er 
Jag ska lyssna.

Kliv fram
Vi gör dig redo, säger dem. 
Vi flyger tillsammans.



Kommentarer

Populära inlägg