Kärlek till arten redan från start

Min älskade livsnjutare!


Ända sedan barnsben har jag älskat djur. Jag minns så väl när min bästis började bli trött på mig då jag alltid föreslog att vi skulle gå ut med granntantens hundar, "kunde vi inte leka något annat?" Haha. Den här underbara tant skickade till och med in bild på mig i tidningen då hon var så tacksam över att jag alltid besökte henne efter skolan, trots hennes underbara kakor och alla dessa pannkakor var jag där mest för hundarna och hennes underbara trädgård.
Idag stannade jag bilen och gick av för att fota några kossor. Det ger mig alltid gåshud att känna in energin som finns i naturen, observera och ta in kossornas blickar och energin de har - åh jag blir så till mig! Jag tjuter ibland av lycka och idag var jag inte ensam när jag njöt av den känslan. Jag vet inte varför men jag får alltid rysningar och en eufori som sprider sig i hela min kropp när hästar, kossor, får eller andra djur kommer mot mitt håll eller bara när de möter min blick och för en liten stund delar vi nuet tillsammans, den närvaron går inte att beskriva i ord. Det räcker att jag ibland även studerar när de betar, jag kan inte förklara känslan och ordet som ligger närmast är total lycka.
Någon gång i framtiden skulle jag vilja jobba med djurens rätt på något sätt. Att följa hjärtat, det är väl trots allt det vi är här för.

Kommentarer

Populära inlägg