Var kommer din #drivkraft ifrån?

Jag kommer aldrig vara personen som jagar framgång i den bemärkelse - enbart pengar. Jag tror våra drivkrafter, och vilka de blir, handlar mycket om varifrån vi kommer, hur vi har haft det. Så klart även vad vi gör med det vi har och haft. Drivkrafter kommer ju av att vi vill något, att vi vill ha eller åstadkomma något till oss själva, andra eller till livet och samhället.
Jag känner mycket att jag har landat, slutat kämpa, funnit ro och är tillfreds med både mina företag och den jag är. Allt är i perfekt kombo, just nu. Och det går inte i ord att beskriva hur mycket jag njuter av min tillvaro, just nu.
Tidigare hade jag en föreställningar om att pengar är något man måste kämpa för, den inställningen hade jag omedvetet när jag startade mitt första företag - inte bra. Det handlar mycket om att vår tidigare generation behövde ha det synsättet då de levt i ett bristsamhälle - eller inte, men nu hade dem det och när vi är små kopierar vi. Nu vet ju alla att det är annorlunda och speciellt om man är intresserad av sådana ämnen som jag - hur mitt inre påverkar mitt yttre i all bemärkelse. På alla plan. Hela tiden.
Jag älskar pengar. De ger mig frihet och jag har ett flow mellan mig och den energin idag. Det är jag oerhört tacksam för. Jag älskar pengar för dem gör att jag vaknar med lugn och ro i magen och att jag har frihet att se mig omkring och uppleva mycket mer av livet. Men där någonstans slutar det. Jag kommer från ett hem med ekonomiska valmöjligheter så bristtänk på det sättet har jag aldrig haft just där. Pengar kommer och går, allt släppte på alla plan för mig när jag fick tillit till den processen.
Det jag vill lyfta nu är den resa jag tidigare gått igenom med mig själv vilket gjort att mina största drivkrafter alltid kommer vara att fortsätta älska människan och se alla växa i sin fulla potential. Det är detta som får mig att rysa tusen gånger om, varje dag - att göra skillnad. Se människors inre gnista brinna som min idag gör, till allra högsta grad. Jag älskar mina drivkrafter och kommer senare att skriva en bok om hur jag använt mig utav dessa och hur vi även kan, när vi inte är medvetna, också använda de emot oss.
Exempel: Lär dig älska mat, PÅ RIKTIGT, för att bli frisk från en ätstörning. När du älskar både dig själv och näringen du får av mat lika mycket finner du balans. Jag hetsäter eller svälter mig själv aldrig idag! För jag älskar mig själv lika mycket som mat. Är ni med på den?
Ha heller ingen hatkärlek till pengar. Älska pengar, på riktigt, lika mycket som dig själv. Du vet ditt värde av att attrahera in mer av denna energi i ditt liv - känn det! Att hela tiden ha ett givande och tagande i ditt förhållningssätt - se på allt du bidrar med till världen, det kommer i annan energi tillbaka till dig. Kärlek och pengar. Alla gånger. Du är värd det bästa, så det kommer hela tiden tillbaka till dig.
Det du har hatkärlek till, kommer du alltid behöva kämpa med. Älska på riktigt så ska du se hur livet blommar ut i helt andra färger! Jag lovar!


Kommentarer

Populära inlägg