Diplomerad coach och snart författare


Hej alla fina!

Det var ett bra tag sedan jag bytte blogg men märker att en del av er fortfarande tittar in här då och då, så jag tänkte att jag länkar min nya hemsida ännu en gång. Jag skriver mest inlägg nu för tiden där jag ger tips och verktyg om hur man stärker sin självkänsla. Skriver även allmänt om självkänsla och om ätstörningar på den nya hemsidan. Som jag nämnt tidigare så har jag tidigare lidit av ätstörningar och kan inte påstå att jag blev frisk förens jag blev tryggare i mig själv, då minskade de destruktiva tankarna alltmer. Livet blir så mycket härligare när man är nöjd med sig själv - den viktigaste kärleksrelationen är ju den du har med dig själv. När du ger dig själv tillräckligt mycket kärlek löser det mesta sig. Jag håller lite föreläsningar vid sidan om för att komma ut till skolor och nå ut till unga där jag berättar om min historia och vad en låg självkänsla kan leda till. Jag brinner ju för detta och jobbar för ett samhälle där alla ska vara fria att vara sig själva.


Jag är numera diplomerad kognitiv coach med inriktning på missbruksproblematik. Håller på att avsluta min bok som heter "Från dödstankar till livsglädje". Jag märkte tidigt när jag började prata om min egen resa att en del började vända sig till mig, så nu påbörjar jag snart även min terapeututbildning för att stärka min kunskap ytterligare. Min förhoppning är att hjälpa fler ungdomar som lider av psykisk ohälsa. Jag riktar mig även till personer som allmänt känner att de vill stärka sig själva. Tillåt dig att njuta av livet och att det är okej att älska sig själv. 


Min vision är en värld där alla både vill och vågar utnyttja sin fulla potential. Jag tror på människans förmåga att utvecklas. Det ligger ju i vår natur att vilja utvecklas, annars skulle varenda människa krypa omkring. 

Kommentarer

Populära inlägg