Redan gått ett år.. 2012 är mitt år!




Livet har så mycket mer att ge än att fokusera på vad folk tycker och tänker. Att bara få njuta av att kunna vara mig själv är få förunnat.

Jag tänkte på detta när jag tränade igår. Om vad som spelar roll och vad som egentligen kvittar. Jag var riktigt lycklig igår, vilket jag oftast är men i går var en sådan dag då jag kände lyckoruset hela tiden.
Jag påminde mig själv om hur lycklig jag är över min fina, starka kropp. Lycklig över att vara frisk och hel. Jag är sund i kropp och tanke. Jag var lycklig då jag stod där, utan tidspress. Jag är så otroligt lycklig att jag finner ett större värde i mig själv än att reducera mig till ett utseende. Jag är så mycket viktigare än mitt utseende. Har så många andra kvaliteter. Träning är kärlek. Mat är kärlek. Vänner är kärlek. Familj är kärlek. Min självkänsla är kärlek. Jag är kärlek. Min utveckling är kärlek. Kroppen förtjänar endast det bästa. Jag vill inte starta ett inbördeskrig mot min egen kropp. Att ha roligt och skapa minnen är så viktigare än vad en fånig spegelbild säger!


Vi är alla unika, alla magiska, inga kopior!

Kommentarer

  1. Jättefint skrivit Malin! du har så rätt, och tänk om alla tjejer kunde tänka som dig ! <3 Jag lever efter mottot: Man lever bara en gång :) !
    Varför ska man plåga sig själv liksom.
    Och du är så otroligt fin som du är ! :)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg