Up N down

Ja, jag vet inte vart jag ska börja. Mitt liv har varit fruktansvärt rörigt i över tre års tid ungefär... En del har lagt märke till det, andra inte. Jag har lyckats dölja de bra, vilket jag ville. Jag avslutade mitt sista möte på BUP förra veckan. Det är bara mina närmaste vänner, familj och skola som vetat om att jag haft behandlingar och möten där.

Jag skriver faktiskt en bok om min "resa" den har varit otroligt jobbig men samtidigt lärorik. Utan den hade jag inte varit den jag blivit idag. Just jag, Malin Rosén. Jag har så mycket att säga, men jag väljer att inte ta det på bloggen, vill ni veta vad som hänt och pågått under denna tid tycker jag absolut ni ska läsa min bok när den kommer. :)

Men något jag kan avslöja är att jag kommit ur en depression samt att jag nu kämpar mig ur en ätstörning, det är precis vad boken kommer att handla om. Att jag själv kommit ur min depression är något som gjort mig betydligt starkare än vad jag varit innan, jag jobbar med mig själv varje dag och stärker mig själv som person. Det är en häftig känsla! Mia Törnblom är en människa som gett mig mycket hopp och av hennes böcker och ord har jag kommit långt. :) Jag kommer att jobba med min självkänsla livet ut numera, det är otroligt mäktigt och härligt!

Kommentarer

Populära inlägg