Träning i det gröna

Hej! 
Här kommer lite skogsbilder och som vanligt, en del på Akita. Det bästa jag vet är att njuta av naturen, det gröna fina, och träna min Akita som utvecklas för var dag som går. Detta är livet för mig, jag kan inte vara mer än tacksam att jag får göra mer av detta hela tiden. Jag försöker skapa så mycket frihet och samtidigt stabilitet i mitt liv som är fullt möjligt och det känns härligt när man närmar sig sina mål på det viset. Det är mina innersta behov och då är jag mig själv skyldig att göra det kan för att röra mig i den riktningen, det är självkänsla för mig. Jag behöver ha struktur, mening, frihet, välmående, djur, natur och utveckling för att må bra. I det finner jag balans. Det har hänt otroligt mycket på bara detta året och jag njuter av det, men såklart innebär det inte att jag slutar få utmaningar för det får jag verkligen och jag kan vara både naiv och ha svårt med tålamod för jag har mycket energi och vill mycket samtidigt.

Det betyder att jag är tacksam för att jag exempelvis ser lösningar i tider som vi upplever som svåra, exempelvis nu med Coronaviruset. Jag är tacksam för min inre trygghet som gör att jag psykiskt inte rubbas lätt. Jag är tacksam för att jag ser mina svagheter och accepterar de flesta av dem, hehe. Jag gör i alla fall vad jag kan för att nå mina drömmar men är också tillåtande mot mig själv när de ändras i takt med att jag ändras, men att saker tar tid det måste det får göra och jag lär mig längs vägen. Att leva i total frihet med mina djur och alltid ha sinnesro, det är klart att det vore tråkigt om jag redan uppfyllt allt. Tiden får jag lära mig att förhålla mig till. Det är bra för mig att ha djur, jag är energisk och snabb men kan få utlopp för den energin på ett annat sätt med djuren som hjälper mig med just det. Lugnet tar över när energin får komma ut på ett gynnsamt och kreativt sätt för alla. Jag jämför oss människor mycket med djuren och att man bör ta hänsyn till vilket driv och energi man har för att kunna nå sin potential. Jag försöker därför vårda mig själv som jag vårdar dem, och det känner jag verkligen får effekt för hela flocken. När alla är trygga och stabila för att vi gör det vi är ämnade för att göra. Hundarna sitt och jag mitt, tillsammans i det skapas en fin närvaro att dela.

























Kommentarer

Populära inlägg